Страхування – це відмінний спосіб гарантувати собі і своїм близьким захист майнових інтересів при виникненні страхового випадку. Неможливо передбачити подію заздалегідь, але варто завчасно потурбуватися про оперативне її вирішення. Страховий випадок прописується договором страхування, при його виникненні застрахована особа або її представник має право на відшкодування збитків та допомогу у вирішенні деяких питань, пов'язаних із подією.
Що таке страховий випадок у туризмі
Виїжджаючи за кордон, турист зобов'язаний надати договір страхування для отримання візи. Адже під час поїздки може статися маса непередбачених обставин. У такому документі має бути прописано, що входить у страховий випадок, і методи вирішення тієї чи іншої проблеми. Вирушаючи в іншу країну, де клімат і кухня не зовсім звичні мандрівникові, необхідно приділити особливу увагу цим пунктом. Розуміння, що таке страховий випадок, усвідомлення своїх дій під час його настання, можуть відчутно полегшити життя туриста в поїздці.
Страховим випадком в туризмі виступають:
- нещасний випадок;
- втрата багажу або його псування;
- раптові захворювання;
- неможливість виїзду в установлений термін за кордон;
- надання в неповній мірі всього спектру послуг і т.д.
Основними видами страхування при виїзді за кордон є:
- медичне страхування;
- майнова страховка;
- страхування цивільної відповідальності.
Усі ці варіанти можуть бути передбачені одним договором страхування, а також є можливість скористатися кожним видом окремо, в залежності від необхідності.
Що робити, якщо стався страховий випадок
Що робити, якщо стався страховий випадок, це перше питання, яке може виникнути під час непередбаченої ситуації. По-перше, потрібно повідомити у страхову компанію про те, що сталося. Це бажано зробити протягом трьох робочих днів. Тут же надаються всі необхідні дані за договором і докладна інформація про обставини виниклої події.
У найкоротші терміни (15-30 робочих днів) збираються необхідні документи, передбачені договором для складання акту страхування і подальшого відшкодування. Як бачимо, зовсім нескладно запам'ятати, що робити, якщо настав страховий випадок, потрібно просто чітко розуміти, що в першу чергу, повідомте в страхову.
Як оформити страховий випадок
Щоб документально оформити страховий випадок, необхідно звернутися в компанію, із якою був укладений договір в терміни, передбачені цим договором. Як довести страховий випадок, вам також допоможе визначитися саме цей документ. У ньому прописується, які документи, в які терміни і кому необхідно надати. Перш ніж офіційно оформляти договір страхування з тією чи іншою компанією, варто неодмінно заздалегідь поцікавитися про те, як правильно описати страховий випадок, після його настання. Як дізнатися, чи був страховий випадок, вам допоможе або інтернет, за допомогою якого можна зайти на сторінку компанії і «витягнути» необхідну інформацію, або пряма консультація із представником агенції.
Документи при зверненні в страхову компанію
Документи в страхову при настанні страхового випадку, ви можете надати самостійно, а також поставити ці обов'язки третій довіреній особі, яка в курсі всіх нюансів події.
Залежно від того, із чим пов'язана ваша вимога про відшкодування, необхідно надати ряд паперів:
- Письмова заява від страховика про факт настання випадку страхування і на виплату страхового відшкодування. Цей документ є основним.
- Оригінал договору страхування.
- Документ, що засвідчує особу і довідка про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (ІПН). Якщо ж страхувальником виступає юридична особа, потрібно надати копію довідки про присвоєння коду ЄДРПОУ.
Перелік цих документів розширюється в залежності від того, що саме було застраховано. У договорі страхування повинен бути передбачений пункт, де прописані документи для звернення в страхову компанію після події, яке можна класифікувати, як страховий випадок.
Якщо трапилося ДТП, потрібно обов'язково дати інформацію про право використання авто та право власності на нього, посвідчення водія, підтвердження права керування транспортним засобом. Довідки від уповноважених органів України, що підтверджують причини та наслідки страхового випадку, його факт настання. Документом позначає розмір збитку може бути:
- кошторис ремонтних робіт або акт виконаних робіт, рахунок-фактура і т.д .;
- квитанція про оплату ремонту;
- квитанція або чек про оплату транспортування.
Список може продовжитися, якщо страховик матиме необхідність уточнити інформацію.
Скільки розглядається страховий випадок
Скільки днів розглядається страховий випадок, залежить від характеру події і особливостей роботи компанії страхувальника. При правильному оформленні всіх необхідних документів, оперативної подачі заяви і за умови, що немає обтяжливих обставин, питання про відшкодування вирішується в термін до 30 днів. Але нерідкі випадки, коли подія розглядається набагато довше, іноді, навіть кілька місяців.
Коли настає страховий випадок вважається?
У момент, коли настає страховий випадок, не варто панікувати про те, як вирішити дану проблему. Потрібно заздалегідь відповідально підійти до питання оформлення страховки, уважно вибрати компанію страхувальника, ознайомитися із її умовами і запобіжними заходами. У договорі страхування повинно бути чітко прописано, скільки діє страховий випадок, дії страховика і страхувальника при його виникненні.
Страховий випадок настає, коли виникла необхідність звернення в компанію і відшкодування збитку, що виник внаслідок певної події. Від того, як швидко відреагує страхувальник у вирішенні питання відшкодування і надання іншої допомоги, залежить не тільки рівень компанії, але і ваші інтереси. Тому приділіть максимум уваги, оформляючи договір страхування.