Що таке пряме врегулювання і як воно працює
Автовласники знають, що від аварій ніхто не захищений. За статистикою в них потрапляють різні люди. Як новачки, так і водії з великим досвідом водіння. Теоретично, система обов'язкового страхування відповідальності необхідна і корисна для всіх водіїв. Однак водії часто незадоволені тим, як вона працює в нашій країні. Хто винен?
Наші водії самі часто легковажно ставляться до ОСЦПВ. Вони купують автогражданкупо принципом «де дешевше» і не турбуються про надійність страхової компанії. Більш того, деякі люди ігнорують вимоги законодавства і не купують такі поліси взагалі. Це призводить до сумних наслідків для інших автовласників. Потерпілий в ДТП змушений місяцями чекати компенсацію збитку від СК винуватця, а виплаченої суми не завжди йому вистачає на ремонт машини. Але ситуація вже почала змінюватися в кращий бік з-за нового механізму виплат по ОСАГО - прямого врегулювання збитків.
У чому квінтесенція цього нововведення?
Страхова компанія допомагає клієнту не тільки коли він спровокував аварію, але і коли він постраждав з вини іншого водія. У першому випадку компанія виплачує компенсацію іншій людині, а в другому - власним клієнту. Потерпілий в ДТП не чекає виплати від іншої страхової компанії, а отримує гроші в своїй - де придбав поліс автоцивілки. Всі розбіжності вирішують між собою юристи компаній, а не учасники дорожньої пригоди. Тому таку систему називають прямим врегулюванням.
На перший погляд, це схоже на КАСКО. Але це оманливе враження.Страховка ОСЦПВ відшкодовує витрати за шкоду, заподіяну на дорозі майну або здоров'ю інших людей. Обов'язкова страховкане компенсує такі неприємності як подряпина від невдалого паркування або дій хуліганов.КАСКО на відміну від ОСАГО- захищає власний автомобіль. Страхова компанія компенсує матеріальні збитки клієнту при практично будь-якому подію з його авто.
Пряме врегулювання ОСАГОсрабативает не при всіх ДТП і не для всіх людей. Водії вирішують конфлікти при дотриманні ряду умов: в аварії «брали участь» тільки дві машини, не постраждала здоров'я людей, ДТП зареєстровано за участю поліції або по європротоколу. Ще одна умова страхових компаній - в обох учасників аварії повинен бути діючий поліс автоцивілки. Страховики використовують цю вимогу Закону про ОСАГО, щоб нагадати нам про важливість покупки таких полісів.
Плюси прямого врегулювання для автовласників
Важливо, яку користь принесе водіям ця реформа прямого врегулювання в страхуванні. Водієві зручніше звертатися в свою страхову, ніж турбувати чужу. Адже співробітники до свого клієнта поставляться краще, вислухають, постараються допомогти. Своєму клієнтові СК виплатить гроші по ОСАГО швидше, ніж чужому. Після 2014 року частина компаній затягує виплати на місяці. З новим підходом час очікування для громадян скоротиться в кілька разів. Українські водії вже переконалися в цьому.
Але це ще не все. Водії будуть купувати поліси автоцивілки нормальних компаній, а не у торговців вздовж доріг. Страхові компанії, в свою чергу, будуть більш відповідально виконувати обіцянки. При такій системі обов'язкового страхування репутація компаній буде впливати на продажу ОСАГО, як зараз позначається на КАСКО. СК будуть зацікавлені залучати та утримувати клієнтів за рахунок хорошого сервісу. У багатьох компаній обов'язкові страховкіето важлива, а часом - ключова стаття доходів.
У розвинених країнах пряме врегулювання ОСАЦВ діє багато років. Водії не виявили в ній істотних мінусів. Наші автовласники можуть нарікати, що введення такої системи призведе до подорожчання полісів. Кожен сам вирішить, що йому важливіше: залагодження наслідків ДТП без затримок і стресу або економія кількох сотень гривень на рік. Адже ми купуємо машини для комфорту, а не заради економії на поїздках?