На перший погляд, здається - автоцивілка на автомобіль страхує і причіп. Адже водій керує машиною, а не причепом. У нього немає двигуна і він застосовується для перевезення вантажів виключно разом з автомобілем. З цього приводу водії дискутують на форумах, в коментарях до статей та соціальних мережах. Сумніви розвіє Закон №1961 - причепи для легкових і вантажних автомобілів вважаються транспортними засобами. Тому на автопричепи оформляється додаткова автоцивілка.
В інтернеті ви знайдете багато історій про те, як причіп «бере участь» в аваріях. Наприклад, під час руху причіп може раптово від'єднатися від автомобіля і зіткнутися з іншою машиною. Якщо водій стежить за технічним станом свого транспорту і не порушує правила, він все одно може потрапити в ДТП. Ми знайшли реальну історію, в якій п'яний водій вилетів на зустрічну смугу руху і вдарив автомобіль з причепом. На жаль, цим все не обмежилося - причіп зачепив іномарку, що проїздила поруч. Якби водія на авто з причепом визнали «співучасником» в цьому ДТП, то шкоди потерпілому від удару причепом компенсував поліс автоцивілки.
Уявімо ситуацію, що водій на машині з причепом спровокував або потрапив в ДТП. В такому випадку він, швидше за все, завдасть шкоди здоров'ю інших людей і / або автомобілів. Якщо шкоди потерпілому або його транспорту заподіє зіткнення з причепом, то компенсація збитку буде виконана за страховкою ОСЦПВ причепа.
Водії з багаторічним досвідом і професійної ерудицією знають, що причепи відрізняються призначенням і конструкцією. Власники легкових автомобілів використовують одновісні або двовісні причепи з низькими бортами. Водії називають подібні причепи легковими. Тому що, вони розраховані на перевезення щодо компактних і легких вантажів (зазвичай 750-1500 кг).
З вантажними автомобілями перевізники використовують причепи з іншою конструкцією. Наприклад, причепи-розпуски позбавлені бортів і служать для перевезення довгих предметів: труб, стовпів, колод і т. П. При оформленні автоцивілки водій вказує тип причепа - модель для легкового або вантажного автомобіля. Тип причепа впливає на вартість поліса.
За статистикою, основне джерело загрози на дорогах - автомобіль, а не причіп. Страховики у своїй роботі враховують статистику аварій. Тому страховка причепа доступніше, ніж у «залізного коня». У 2016 році поліс ОСЦПВ для легкового автомобіля з двигуном об'ємом 1600-2000 куб. см. обійдеться київським водієві приблизно в 1000 грн. У тих же умовах страховка на рік для легкового причепа коштує близько 300 грн, а для вантажного - понад 400.
У деяких моделей для легкових автомобілів є додаткове обладнання. Бортові сітки знадобляться для перевезення об'ємних речей, а не промокає тент захистить вантаж від дощу і бруду. Вартість поліса автоцивілки не залежить від таких «бонусів». Адже ризик потрапити в аварію майже не залежить від висоти бортів кузова і наявності тенту.
Сума виплат за шкоду майну по ОСЦПВ - 100 тис. грн, а за шкоду здоров'ю - 200 тис. грн на одну людину. Як показує практика, таких грошей часто вистачає для розрахунку з постраждалими в аваріях, коли «винен» причіп для легкових автомобілів. Адже такі події менш небезпечні, ніж зіткнення двох машин або автомобіля з причепом для вантажівки. Водіям треба акуратно керувати автомобілем - з причепом або без нього. Адже автоцивілка не покриє їм шкоду власного транспорту.