Страховка не входить до переліку обов'язкових документів для перетину кордону. Однак цілий ряд законодавчих актів передбачає її наявність. Це в першу чергу Закон України «Про туризм». Купуючи тур, в базові послуги увійде і мінімальна страховка. Прикордонники також будуть питати про її наявність, особливо якщо подорожують сім'ї з дітьми, вагітні жінки та люди похилого віку, а також любителі екстриму. Обов'язкова страховка відповідальності перед третіми особами («Грін карта») для водіїв, які перетинають кордон на власному транспорті.
Страховка перед вильотом гарантує захист від непередбачених ситуацій, таких як втрата багажу, скасування рейсу, надання невідкладної медичної допомоги, необхідність репатріації останків у разі нещасного випадку та ін. Але і забути її оформити можна з різних причин – терміновий виліт з робочих питань, гарячий тур і простий людський фактор. Розглянемо особливості такого документа.
Як зробити страховку перед вильотом
Існує кілька варіантів оформлення даного документа. Якщо є можливість вивчити різні пропозиції і порівняти умови страхових компаній, то звертати увагу слід на такі основні параметри:
- сума страхового забезпечення та наявність франшизи;
- термін (повинен покривати безпосередньо день вильоту і кілька днів після закінчення поїздки);
- територіальне охоплення (країни або регіони);
- репутація асистанс-посередника (у відгуках через інтернет).
За формою надання може бути паперовий поліс із відповідними мокрими печатками або електронний. Останній приймається нарівні із першим, але варто зазвичай на 5-10% дешевше.
Однак виявити відсутню страховку можна і по дорозі в аеропорт. У такому випадку мандрівник має мінімум часу і порівнювати умови на різних сайтах йому немає коли. Звернутися в офіс страховика теж не встигнути.
Прийнятними варіантами стануть:
- замовлення електронного полісу онлайн через конкретну страхову компанію;
- прив'язана до карти преміум класу страховка (видається автоматично);
- маркетплейси (пропонують кілька страховиків на вибір).
Звернутися до конкретного страховика можуть порадити знайомі. Робити вибір навмання небажано, оскільки перший у списку за запитом може виявитися і найдорожчим або недобросовісним, але з проплаченим просуванням фірми в мережі інтернет. Маркетплейси в цьому плані більш лояльні до клієнтів, візуалізуючи всі умови різних страховиків в таблицях, що більш зручно для порівняння.
Щоб дізнатися про наявність чи відсутність страховки, закріпленої за банківською картою, слід передзвонити в банк по гарячій лінії. Так легше зробити запит на відправку копії договору на e-mail.
Усі ці способи передбачають отримання документа і його збереження в електронному вигляді. Сучасні гаджети дають можливість не тільки здобувати в онлайн-режимі, але і постійно мати при собі поліс, що зберігається на електронній пошті, що дуже зручно при настанні страхового випадку.
Умови оформлення поліса в онлайн-режимі
На карті мандрівника має бути достатньо грошей, щоб оплатити вартість страховки. Мінімальна ставка залежить від терміну поїздки. Можна придбати річну страховку з розрахунком на кілька вильотів за даний період (за кількістю днів перебування за кордоном: 30; 90; 180) або разову під конкретні дати.
Дані для замовлення поліса:
- Інформація про клієнта з закордонного паспорта. Заповнюється гранично уважно, оскільки помилка погрожує відмовою у наданні медичної допомоги при необхідності. Страховка з неточностями вважається не дійсною. У потенційного клієнта страхової компанії повинен бути і електронний ящик, на який протягом півгодини зазвичай приходить і сам документ.
- Країни або регіон покриття. Якщо подорож передбачає перетин кількох країн, то їх слід додати до списку. А ось транзитні пересадки без права виходу з аеропорту можна нівелювати.
У чому недолік електронних полісів?
Слід врахувати, що якщо покупка страховки проходила в день вильоту, то її дія не поширюється на цю дату. Вона стає активною тільки через добу. Неприємності в дорозі, такі як втрата багажу, не покриються виплатами страховика. А якщо і дата прильоту збігається з вильотом, то на кордоні таку страховку показувати сенсу практично немає – відповідальність за своє благополуччя несе виключно мандрівник.
Переваги інтернет-полісів
Однак в отриманому на телефоні полісі є набагато більше плюсів, ніж мінусів. Забути його в номері, як з паперовим варіантом, складніше. Адже кожен мандрівник використовує телефон набагато частіше папки із документами.
Вартість таких полісів нижче, зважаючи на відсутність паперової тяганини і послуг доставки поліса кур'єрськими службами.
Весь процес покупки тур. страховки займе не більше 5-10 хвилин. Немає необхідності витрачати додатковий час на спілкування з представниками страхової компанії навіть в телефонному режимі.
Чи можна в аеропорту купити страховку?
Питання, чи можна оформити страховку в аеропорту, досить актуальне, оскільки термінові рейси не залишають часу мандрівникові. Мінімалізувати витрати в цьому випадку навряд чи вдасться, якщо додати опцію страхування при придбанні авіаквитків. У цьому випадку перевізник пропонує послуги обраного ним партнера, а пакет умов стандартизований і його практично неможливо доповнити або змінити.
Наприклад:
- міжнародні Авіалінії України співпрацюють з компанією Європейське туристичне страхування;
- угорська бюджетна авіакомпанія Wizz Air – з французької страхової фірмою Chubb European Group SE і т.д.
Дилему, де оформити страховку перед вильотом за кордон, легше вирішити в залі очікування, де зазвичай є і безкоштовний WI-FI. Фахівці стверджують, що поступово весь ринок надання послуг страховими компаніями перетікає в режим онлайн. Це прогресивний метод, абсолютно безпечний для мандрівників і дуже зручний для всіх зацікавлених в угоді сторін.
Наш інтернет-ресурс пропонує найбільш вигідні умови співпраці, зручний і інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і співпрацює виключно з надійними страховими компаніями.