1. Актуальна ліцензія
2014 і 2015 роки запам'яталися водіям подорожчанням страховок і зростанням кількості аварій. Не всі з них знають, що більше 20 українських страхових компаній за цей час втратили ліцензії для оформлення автоцивілки. У деяких компаній дію ліцензій призупинено або в них введена тимчасова адміністрація. За даними нашого моторного бюро, в 2016 році тільки 57 компаній легально продають поліси ОСАГО. Водіям слід переконатися, що страхова компанія входить в цю когорту - володіє діючою ліцензією на оформлення автоцивілки.
2. Розумна цінова політика
Вартість полісів ОСАЦВ знаходиться приблизно на одному рівні у більшості страхових компаній. Тому що розраховується за загальноприйнятою формулою, що враховує тип ТЗ, місце його реєстрації і інші умови страхування. Однак деякі СК продають поліси за заниженими цінами. Цим вони залучають клієнтів, для яких головний критерій у виборі поліса ОСАЦВ - низька ціна.
Показово, що частина страховиків, які діяли таким чином, втратили ліцензію. Спочатку вони ведуть не грамотну цінову політику, а потім їм не вистачає фінансів на виплати. Це особливо проявилося в складній економічній ситуації 2014-16 років.
Напрошується висновок - не варто звертатися в компанію за полісом автоцивілки тільки через його низьку вартість. За допомогою калькулятора ОСАГО в інтернеті прогресивні водії порівнюють вартість автоцивілки у різних СК. Прагматичні люди відсівають компанії, які явно демпінгують на обов'язкове автострахування. На нашому ринку багато пропозицій від надійних компаній, а різниця у вартості поліса не велика.
3. Рівень і швидкість виплат
У Мережі досвідчені автовласники знаходять дані про те, як страхові компанії збирають премії і виплачують компенсації. Збалансований показник за рівнем виплат для компаній, що спеціалізуються на страхуванні транспорту і відповідальності його власників, - 20-60%. Компанії з такими показниками виконують зобов'язання перед клієнтами, грамотно планують роботу, встановлюють адекватні ціни на страховки.
Водії знають про двох головних складнощі зі страхуванням відповідальності: 1) поліс не завжди на 100% покриває збитки потерпілому, 2) компанії затягують з виплатами. Суми виплат встановлюють державні регулятори і страховики на це не впливають. А швидкість виплат відображає якість сервісу СК і її фінансову стабільність.
Деякі компанії не поспішають виплачувати компенсації потерпілим в ДТП. Термін виплат в деяких страхових випадках перевищує рік замість належних за законом про ОСАГО 90 днів. Наскільки це критично для водія, якщо виплату по автоцивілки буде отримувати не він, а хтось інший? Всі водії повинні бути зацікавлені в нормальній роботі системи обов'язкового страхування відповідальності. Кожен з них може стати потрапити в аварію і зажадати фінансової підтримки.
4. Репутація у автолюбителів
Принцип сарафанного радіо отримав «друге дихання» в епоху соціальних мереж. Автовласники при виборі страхової компанії враховують відгуки своїх приятелів і навіть незнайомих людей. В їх коментарях водії знаходять відповіді на нагальні питання. Наприклад, «Як швидко компанія виплачує компенсації?» І «Скільки коштує їзда без ОСАГО?». Також вони звертають увагу на інформацію на історії про продаж підроблених полісів, щоб самому не зустріти шахраїв.
В інтернеті - багато замовних відгуків. Так що варто довіряти тим, кого знаєш або людям, чиї коментарі вселяють довіру. До таких відносяться історії, що описують подію з подробицями: що, де і як сталося. Бачите, що люди у відгуках хвалять або лають компанію без переконливих аргументів? Вважайте, такі відгуки марними, і шукайте ті, які містять точну інформацію.
5. Оцінки експертів і преси
До експертів теж варто прислухатися. МТСБУ і ділова преса регулярно складають рейтинги страхових компаній. У них вони не висловлюють суб'єктивну думку про надійність компаній. Рейтинги розраховуються експертами і журналістами з урахуванням економічних показників і звітності компаній. Коли компанія лідирує в таких рейтингах, це сигнал для водія про вірність вибору автоцивілки.
Багато водіїв оформляють ОСАГО в одній страховій компанії за звичкою або орієнтуються на вартість поліса. Однак після 2014 року їм слід приділяти увагу оцінці компанії: її надійності, репутації, фінансових показників. Можливо, прийшов час знайти іншу СК? Водії з полісами надійних компаній відчувають себе більш захищено в дорозі, а при страховому випадку до них не буде претензій у постраждалих. Всі у виграші.