- Що ви можете сказати про «пряме» страхування. В Україні були спроби розвивати цей канал, але поки що вони безуспішні.
Цей канал насправді є найбільш швидкозростаючим в Європі, тому ми вважаємо, що саме пряме страхування стане основою страхового ринку не тільки в Україні, але й в усьому світі.
- На чому грунтується такий оптимістичний прогноз?
Наведу ще один приклад польського ринку, так як він мені найближче. Там direct-страхування за останні кілька років зробило гігантський ривок, і збори від цього каналу вже перевищують 1 млрд. злотих (майже $ 300 млн.), Хоча ще наприкінці 2007 року обсяг надходжень становив 350 млн. злотих. Direct в першу чергу зручний клієнтові, який отримує страхову послугу буквально по одному дзвінку, зі звичною якістю асистансу, і за значно нижчим тарифом, оскільки страховику не потрібно утримувати масивну мережу офісів, аварійних комісарів, роздутий адміністративний апарат.
- Але якщо direct настільки зручний, то чому в нашій країні він займає незначну частку в загальному зборі премій?
Все впирається в законодавство, яке вимагає наявності бланка договору, підписів, печаток. Хоча за кордоном клієнт дзвонить страховику, просить вислати йому на e-mail умови страхування, вибирає для себе найбільш підходящий варіант, робить оплату банківською карткою або через інтернет-банкінг, і все, майно, життя або здоров'я автоматично застраховані. Ніякої паперової рутини і бюрократії.
- Так що ж потрібно, щоб цей канал став драйвером?
Пом'якшення законодавчих вимог до укладання договорів страхування, готовність українських споживачів масово працювати з інтернет-платежами, а також бажання страховиків вкладати значні бюджети в просуванні direct-страхування, оскільки воно вимагає солідних інвестицій у рекламу і маркетинг.
- Яких змін зазнала структура каналів продажів в компанії за останні роки і з чим це пов'язано?
У нас немає жорсткої моделі, яку ми сформували і слідуємо їй. Ми знаходимося в постійному процесі пошуку шляхів розвитку, нарощування обсягів премій і підвищення прибутковості. Якщо ж говорити в цілому, то ми розвиваємося як універсальна страхова компанія: у нас є й представники в регіонах, і канал bancassurance, і агентська мережа, а також партнерські продажу спільно з супермаркетами, автосалонами. Крім того, у нас досить високими темпами зростає частка корпоративних клієнтів.
Розмовляв Павло Харламов
Джерело: "Фориншурер"